27.02.2024
5dk okuma

Tapu Randevusu Nasıl Alınır?

Tapu Randevusu Nasıl Alınır?
Taşınmazını satmak ya da yeni bir taşınmaz edinmek isteyenler Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nden (TKGM) tapu randevusu alarak tapu kontrollerini gerçekleştirmek zorundadır. Çünkü taşınmazın yasalar karşısındaki aidiyet belgesi aslında tapu belgesidir. Taşınmaz malların alım satımı veya devri sırasında, tapu işlemleri büyük önem taşır ve bu işlemlerin gerçekleştirilmesi için Tapu Kadastro Müdürlüğü'nden randevu almak gereklidir.
Tapu randevusu, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü'nün operatörleri aracılığıyla hafta içi sabah 08:00’den akşam 18:00’e kadar telefonla veya TKGM web sitesinde bulunan e-Randevu sisteminden 7 gün 24 saat çevrimiçi olarak alınır.
Telefonla Tapu Randevusu Alma:
Telefonla tapu randevusu almak için, 181 numaralı çağrı merkezini arayarak randevu talebinde bulunabilirsiniz. Ancak, bu yöntemde sezonsal yoğunluklar nedeniyle çağrı merkezi bazen ihtiyaçları karşılayamayabilir. Bu durumda, internet üzerinden de başvuru yapma seçeneği bulunmaktadır.
İnternetten Tapu Randevusu Alma:
İnternetten tapu randevusu almak için https://randevu.tkgm.gov.tr/ adresini ziyaret ederek randevunuzu oluşturabilirsiniz. TKGM web sitesi, müdürlüklere gitmeden önce randevu almanızı sağlayan bir e-Randevu sistemi sağlamaktadır. e-Randevu sistemi üzerinden işlem evraklarıyla ilgili bilgileri kontrol edebilir, randevu dökümanlarını inceleyebilir ve tapu için gerekli belgeleri görüntüleyebilirsiniz.
Tapu randevusu alma sayfasının ekran görüntüsü

e-Randevu Sisteminden Adım Adım Tapu Randevusu Alma

Türkiye Cumhuriyeti Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından oluşturulan resmi randevu platformu üzerinden adım adım ilerleyerek internetten tapu randevusu alabilirsiniz.
Kullanıcılar, Tapu randevusu platformu aracılığıyla tapu işlemleri için müsait tarih ve saat aralıklarını seçerek randevu oluşturabilmektedir.
İnternet üzerinden tapu randevusu alma süreci, aşağıdaki adımları izleyerek hızlı ve pratik şekilde tamamlanabilir.
1. Adım: e-Randevu Sistemine Erişim
Türkiye Cumhuriyeti Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından oluşturulan https://randevu.tkgm.gov.tr/ adresini ziyaret ederek randevu almak için e-Randevu platformuna erişim sağlayın.
2. Adım: Hesap Oluşturma
Sitede yeni bir hesap oluşturun. Hesap oluşturmak, randevu sürecinizi daha iyi takip etmenize yardımcı olacak ve iletişim bilgilerinizin güncel olmasını sağlayacaktır.
3. Adım: Giriş Yapma
Eğer daha önce hesap oluşturduysanız kullanıcı adı ve şifrenizle sisteme giriş yapın. Hesap bilgilerinizle giriş yaptıktan sonra randevu alma adımlarına geçebilirsiniz.
4. Adım: İşlem Seçimi
Randevu almak istediğiniz işlemi seçin. Satış, miras, hibe gibi farklı işlemler için ayrı kategoriler bulunabilir. İlgili kategoriyi seçtikten sonra, randevu talebinde bulunacağınız şehri ve ilçeyi belirtin.
5. Adım: Tarih ve Saat Seçimi
Randevu için müsait olan tarih ve saat aralıklarını görüntüleyerek size uygun olanı seçerek randevunuzu oluşturun.
6. Adım: Randevu Onayı
Seçtiğiniz tarih ve saat için randevunuzun onayını alın. Onay işleminden sonra, randevu bilgileriniz size iletilir ve isteğinizle ilgili belgeleri hazırlayarak tapu işlemleriniz için randevu gününü bekleyebilirsiniz.
E-devlet üzerinden tapu randevusu almak için öncelikle e-Devlet kapısı (www.turkiye.gov.tr) üzerinden giriş yapmak gereklidir. Burada, kimlik doğrulama ve güvenli giriş için e-Devlet şifresi, mobil imza veya e-Devlet mobil uygulaması kullanılabilir. Giriş yapıldıktan sonra, "Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü" hizmetleri arasında yer alan "Tapu Randevu Sistemi"ne yönlendirilerek istenilen işlem ve tarih seçimi yapılır.

Tapu Randevusu Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Tapu randevusu alırken dikkat edilmesi gereken birkaç önemli faktör bulunmaktadır.
Gerekli Belgelerin Hazırlığı
Randevu talebinde bulunmadan önce tapu işlemleri için gereken belgeleri eksiksiz bir şekilde hazırlamak önemlidir. Kimlik belgesi, tapu kaydı, vekaletname gibi evrakları tam ve düzenli bir şekilde getirmek, işlemlerin hızlı ve sorunsuz bir şekilde ilerlemesine yardımcı olur.
Randevu Tarihi Seçimi
İnternet üzerinden tapu randevusu alırken müsait tarihleri kontrol ederek randevu talebinde bulunmak önemlidir. Randevu tarihlerinin müsaitlik durumuna göre değişebileceği unutulmamalıdır.
Eksik Evraklar ve Randevu Hakkında Bilgi
Randevu talep edilen tarihte gerekli evrakların tam olması, işlemlerin sorunsuz bir şekilde ilerlemesine katkı sağlar. Ayrıca, randevu ile ilgili bilgilerin eksiksiz ve doğru olduğundan emin olunmalıdır.
Randevuya Katılım
Aynı gün içerisinde yalnızca bir tapu randevusu alınabilmektedir. Bir yıl içerisinde aynı kimlik numarası (TCKN) ile alınmış randevulara 5 defa gitmemeniz durumunda o yıl içerisinde yeni randevu alınması mümkün olmayacaktır.
Vekaleten İşlem Yapılacaksa Vekaletname Düzenlemek
Tapu işlemleri vekaleten yapılacaksa, önceden düzenlenmiş ve tapu müdürlüğünce kabul edilecek bir vekaletname bulunmalıdır. Bu belge, işlemleri başkası adına gerçekleştirecek kişinin yetkisini belirler.
Randevu Öncesi Hazırlık
Randevu günü öncesinde, randevu alınan işlemle ilgili olarak eksik bilgi ya da belgelerin kontrol edilmesi ve gerekirse tamamlanması gerekir. Bu, işlemlerin daha hızlı ve düzenli şekilde tamamlanmasına yardımcı olur.
Tapu randevusu alırken ilk olarak randevu talebinde bulunmadan önce gerekli evrakları tam ve eksiksiz şekilde hazırlamak gerekir. Bu belgeler; kimlik belgesi, tapu kaydı, vekaletname gibi tapu işlemleri için gereken belgeleri içerir. Ayrıca, randevu talep edilen tarihte gerekli evrakların tam olması, işlemlerin hızlı ve sorunsuz bir şekilde ilerlemesine katkı sağlar.
Web tapu randevusu hemen alınabilir ancak bazı tarihlerde randevu seçenekleri sınırlı olabilir. Bu nedenle, randevu talebi için mümkünse birkaç farklı tarih ve saat seçeneği belirlemek uygun olacaktır. Tapu aynı güne randevu vermez. Tapu randevuları birkaç gün ileri tarihli olarak planlanmaktadır.
Son olarak tapu işlemleri için randevu taşınmazın sahibi ya da vekili tarafından alınır. Tapu işlemlerinde vekaleten işlem yaptırılacaksa vekaletname düzenlemek ve bu belgeyi randevu talep ederken sunmak gereklidir. Bu önlemlere dikkat edilmesi, tapu işlemlerinin sorunsuz bir şekilde tamamlanmasına katkı sağlar.
Tapu İşlemleriyle Zaman Kaybetmeden Ev Sahibi Olun
RUUF ile tapu işlemleri için zaman kaybetmeden hızlıca ev sahibi olun, evinizde hemen oturmaya başlayın.
Hemen Başvurun

Tapu Müdürlüğüne Randevusuz Gidilir mi?

Taşınmaz işlemleri için bilhassa alım-satım işlemleri için idareden randevu almak gerekiyor. Randevusuz işlem gerçekleştirilemiyor. Telefonla ya da internet üzerinden tapu randevusu almanın kolaylığını da göz önünde bulundurarak, randevu işlemini ihmal etmemenizi öneririz.

Tapu Randevu İptali Nasıl Yapılır?

Daha önce belirttiğimiz Tapu Randevu Sistemi sayfasına ulaşarak buradaki “İptal” ikonuna tıklıyorsunuz randevu sorgulama ekranına bilgilerinizi girdikten sonra listelenen randevularınızdan iptal etmek istediğinizi seçebilirsiniz. Ayrıca bu işlemi 181'i arayarak da yapabilirsiniz ancak zaman zaman telefon hizmeti yoğunluğa bağlı olarak zaman kaybına yol açabilmekte.
Evinizi RUUF’la almaya karar verdiyseniz, bu adımların hiç biri ile uğraşmadan evinizde oturmaya başlayabilirsiniz. Oturmak istediğiniz evi seçin, satın almak istediğiniz ev ve gelir durumunuza ilişkin istenen belgeleri RUUF'a iletin. RUUF sizin için evi satın alsın ve siz de parça parça ev sahiplik sisteminin avantajlarından yararlanın. RUUF’la ev sahibi olmanız için her adımda yanınızdayız. Kayıt sayfasından iletişim bilgilerinizi paylaşın, ev sahibi olma hayallerinizi hemen gerçekleştirin.
Paylaş
Bugün taşının, parça parça sahip olun!
Hemen şimdi kayıt olarak hayalinizdeki eve sahip olmak için ilk adımı atabilir,
bekleme listesinde yerinizi alabilirsiniz.